• שלבים של תהליך עיצוב פנים

כל בעל נכס אשר בונה בית פרטי או משפץ מחדש דירה המצריכה שינויי בניה, נכנס לתהליך יצירתי מרגש ומורכב של  עיצוב פנים. לכן, הבנת תהליך עיצוב פנים בהיבט התכנוני והעיצובי שלו, הוא עניין הכרחי על מנת שבעל הנכס יהיה מוכן לתהליך שאליו הוא נכנס בשיתוף עם מעצב הפנים, המייצג את המשרד שהועסק לפרויקט הבניה. משרד מעצבי פנים מקצועי ידאג לשתף את הלקוח בכל שלבי תהליך עיצוב פנים ויאפשר לו להיות חלק אינטגרלי בקבלת ההחלטות לשביעות רצונו.

תהליך עיצוב פנים לרבות תהליך התכנון הוא תהליך שהתגבש במשך עשרות שנים של עבודה ופיתוח של דרכי העבודה מקצועיים על ידי אדריכלים ומעצבי פנים. תכנון ועיצוב פנים מורכבים מכמה שלבי עבודה מוסכמים שמתגבשים לתהליך עבודה המבטיח קבלת נכס מתוכנן באיכות גבוהה. בכדי שגם אתם תוכלו להכיר את התהליך להלן השלבים בתהליך התכנון:

שלב 1 של תהליך עיצוב פנים : איסוף מידע על ידי מעצב הפנים

ברגע שבעל הנכס בוחר משרד עיצוב פנים, המשרד יצוות מעצב פנים לפרויקט שיתחיל באיסוף מידע באתר הבנייה. בהתאם לדרישות של הפרויקט ובעל הנכס מעצב הפנים יאסוף את המידע המקצועי הנדרש והרלוונטי בכדי לייצר תכניות עיצוביות מקיפות. אסיפת מידע בשלב זה עשויה לכלול בחינה של מצב הקרקע, תשתית הניקוז, מערכת החשמל הציבורית ואסיפת מידע רלוונטי ממתכנן העירייה ומאדריכל ומהנדס הפרויקט, וזאת על מנת לקחת בחשבון את כלל המרכיבים בעת תכנון העיצוב של הנכס. כל המידע הזה יסייע לבניה של תכניות עיצביות מותאמות לשביעות רצון הלקוח ועל פי כל הדרישות המקצועיות.

שלב 2 של תהליך עיצוב פנים: פיתוח הרעיון העיצובי

זהו השלב היצירתי שבו דברים מתחילים ממש להיות מרגשים אצל הלקוחות, אדריכלים ומעצבי פנים. בשלב הזה מגיעה ההזדמנות הראשונה מעצב הפנים, לשים את הרעיונות הראשוניים שלהם ושל הלקוחות שלהם על תכניות כלליות לקבלת משוב ראשוני מהלקוח. בדרך כלל בשלב זה אדריכלים ומעצבי פנים יציגו בפני הלקוחות שלהם תכנית שלד וכמה ציורי פרספקטיבה שיעזרו לבעל הנכס לקבל תחושה לא רק של הפריסה של הבית או הדירה, אלא, גם את המראה והסגנון שעליו חותר המעצב.

שלב 3 של תהליך עיצוב פנים: הערכת יישום הרעיון העיצובי והאדריכלי

בשלב הזה, אדריכלים ומעצבי פנים ידונו עם הלקוחות שלהם לגבי הרעיון העיצובי שהוצג מולם ויבצעו שינויים בהתאם למשוב של הלקוחות. התכנון האדריכלי עדיין בשלביו המוקדמים והדיון שעולה בשלב זה נועד לבצע שינויים כמה שיותר מוקדם, כל עוד התכניות העיצוביות עדיין לא קבועות. בשלב זה חשוב מאוד שתהיה כימיה ותקשורת טובה בין בעל הנכס למשרד מעצבי הפנים, לכן חשוב לעבוד עם אדריכלים ומעצבי פנים שאתם יכולים לייצר איתם מערכת יחסי גומלין פתוחה ומובנת. עם זאת נדגיש שבשלב זה יכול מאוד להיות שלא תיהנה הסכמה מלאה על כל פרט ופרט, ובמקרים רבים מומלץ להקשיב לדעה המקצועית של האדריכל ומעצב הפנים.

שלב 4 של תהליך עיצוב פנים: תכניות עיצוב פנים מפותחות

לאחר התכנון האדריכלי, יגיעו תוכניות עיצוב הפנים. לאחר שבוצעו כל השינויים בהסכמת האדריכל, מעצב הפנים והלקוח, אפשר באמת להיכנס לפרטים המקצועיים של יישום התכנון העיצוב בתכניות. בשלב זה יחודדו הרעיונות והפרטים הקטנים של העיצוב לפי מפרטים מקצועיים ויתבצע אומדן של התכניות לפי עלות, זמן, איכות וכו'.

שלב 5 של תהליך עיצוב פנים: השלמת התכניות האדריכליות ותוכניות עיצוב הפנים והסכמה בין כל הגורמים הרלוונטיים

זהו השלב האחרון בתהליך התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים, שבו מקבלים תכניות מוגמרות עד לפרט הטכני האחרון. בשלב זה בעל הפרויקטים מקבל תכניות סופיות אשר זקוקות לאישור שלו ולאישור בעלי המקצוע האחרים הרלוונטיים בפרויקט, כמו קבלן מבצע ומפקח בניה. לאחר שמתקבלת הסכמה, ולאחר שהתכניות מאושרות על ידי כל גורמי העירייה ומקבלות את ההיתרים הנדרשים לבניה, יכול מעצב הפנים לתכנן את העיצוב על גבי התוכניות האדריכליות.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

פתח תקווה

הוד השרון

  • מעצב פנים למשרדים

נס ציונה

  • עיצוב דירה במעלה אדומים

אשדוד

רחובות

ראשל"צ

By | 2016-10-22T18:37:07+02:00 ספטמבר 6th, 2015|עיצוב פנים|