• עיצוב פנים מודרני במרכז

אזור המרכז ידוע בתור אזור הארץ שבו העיצוב המודרני הוא סגנון העיצוב הדומיננטי ביותר. עיצוב פנים מודרני הוא לרוב הבחירה הראשונה של כל מעצב פנים במרכז לעיצוב הבית או הדירה של לקוחותיו. על פי נתונים לא רשמיים יש הערכות שבתחום של עיצוב פנים במרכז, כל מעצב פנים אחד מתוך שלושה בוחר להשתמש בסגנון העיצוב המודרני כמקור השראה מרכזי. בעקבות כך המרכז ידוע גם בתור חזית העיצוב המודרני בישראל.

למה עיצוב פנים מודרני כל כך שכיח במרכז?

כמובן שבתחום של עיצוב פנים במרכז ישנם סגנונות עיצוב רבים אחרים שמקבלים דגש משלהם וניתן למצוא אותם בבתים רבים, עדיין עיצוב פנים מודרני הוא שכיח ביותר. לכך יש סיבות שונות ומרובות: ראשית, עיצוב פנים מודרני מאוד אטרקטיבי להרבה בעלי נכסים מכיוון שהוא מייצג סוג של קדמה והרגשה חדשה של עיצוב. בעוד שלסגנונות עיצוב שונים כמו עיצוב פנים כפרי ועוד עיצובי פנים מסורתיים אחרים יש הרגשה ייחודית ומעניינת, יותר אנשים במרכז נמשכים לעיצוב הפנים המודרני. עוד סיבה למה משתמשים יותר בעיצוב פנים מודרני באזור המרכז הוא, הריכוז הגבוה של בתי עסקים ומשרדים קטנים. יותר מהלקוחות הפרטיים הפונים לבצע עיצוב פנים במרכז, משרדים קטנים לרוב מעוניינים ברק עיצוב פנים מודרני, מתוך המטרה להשיג עיצוב יוקרתי בעיני הלקוחות במקביל לשמירה על סביבת עבודה נוחה. משרדי רואי חשבון ומשרדי עורכי דין רבים במרכז מעלים את השכיחות לשימוש בעיצוב פנים מודרני במרכז.

אז מה זה בכלל עיצוב פנים מודרני?

לפי ההגדרות המקצועיות של עיצוב פנים במרכז, עיצוב בית מודרני הוא עיצוב שמעניק תחושה "מודרנית" אך לא הרגשה עכשווית שמתבססת על טרנדים מהירים וחולפים. בעצם סגנון עיצוב פנים זה מאפשר למעצב הפנים להעניק ללקוחות שלו עיצוב פנים שגם מעניק נוחיות פונקציונאלית אופטימלית לדיירים ובו זמנית לוקח את הפונקציונליות הזו כבסיס לעיצוב מרשים.

העיצוב המודרני מתבסס על תהליכים ארוכי טווח שייצרו נורמות חברתיות ודרישות דיירים שונות עם הזמן. חשוב שוב להדגיש שעיצוב פנים מודרני אינו עיצוב פנים ששואף לעצב בתים או דירות על פי הטרנדים האחרונים ביותר, למשל, טרנד גדול לאחרונה בסגנונות עיצוב פנים במרכז הוא שימוש ניכר יותר בטקסטיל, עיצוב פנים מודרני לא בהכרח ישאף להשתמש בטרנד. ברמת העיקרון, עיצוב פנים מודרני מסתכל על מגמות גדולות בחיי היום יום שלנו ומתאים אותם לעיצוב הפנים של חלל הדירה. דוגמה מצוינת לכך היא המרכזיות של הטלוויזיה על חיי היום יום שלנו. החל משנות ה-60 בהם הומצאה הטלוויזיה נוצר עם הזמן תלות גדולה יותר של הדיירים בטלוויזיה. עם השנים החל השימוש בטלוויזיה להיות כל כך שכיח שכיום כל עיצוב סלון מתרכז לכיוון הטלוויזיה (או מערכת הקולנוע הביתית), כך שכל מעצב פנים במרכז חייב לבצע עיצוב פנים לסלון שמציב את הטלוויזיה כפריט הדומיננטי בחלל הסלון. השפעות אלו הם למעשה מה שיוצרים את עיצוב הפנים המודרני, וישנם עוד מגמות רבות בעיצוב הפנים המודרני.

מה האלמנטים המרכזיים של עיצוב פנים מודרני?

לעיצוב פנים מודרני, במיוחד בכל הנוגע לשימוש עיקרי עבור עיצוב פנים במרכז, יש מספר אלמנטים מרכזיים ושכיחים. עיצוב פנים מודרני משתמש הרבה בקווים פשוטים, מכיוון שקווים פשוטים מייצרים הרגשה מודרנית ששוברת את האלמנטים הבסיסיים של עיצוב פנים מסורתי שהם הרבה יותר מעוגלים. שימוש נרחב בשילובי מתכת ועץ גם מאוד שכיחים בעיצוב פנים מודרני במרכז, מתוך הכוונה ליצור ניגודיות שתייצר הדגשה על האלמנים המודרניים בעיצוב. והדבר הכי מרכזי בסגנון עיצוב הפנים המודרני הוא השאיפה להשתמש בכמה שפחות אלמנטים עיצוביים בכדי להשיג עיצוב פנים מרשים, בשונה מהטכניקות המסורתיות יותר שדוגלות בהעמסת פריטים עיצוביים על העין.

By | 2018-11-01T18:25:22+02:00 נובמבר 8th, 2015|עיצוב פנים|