• עיצוב גלידריית אלדו הרצליה - עיצוב פנים בצבע

מעצב פנים חייב תמיד לשאוף לייצר עיצוב פנים אחיד המורגש בכל חדר בחלל המעוצב, מכיוון שזאת הדרך הכי טובה להשיג הרמוניה עיצובית נוחה לעין בבית או במשרד. בעוד שישנן דרכים רבות עבור מעצב פנים להשיג אחידות ביישום עיצוב הפנים, הדרך האפקטיבית ביותר להבטיח תחושת אחידות בחדר היא באמצעות שימוש בצבע מרכזי שיהווה בסיס לכלל ההחלטות העיצוביות בחלל המעוצב.

צבעים הם ללא ספק בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על אווירה בחלל מעוצב. קשת צבעים דומיננטית כזאת או אחרת בחדר יכולה להשפיע על הרגשת הדיירים מקצה לקצה, ולכן עיצוב פנים בצבע דומיננטי הוא כל כך אפקטיבי. מעצבי פנים יודעים לבחור את קשת הצבעים המתאימה ביותר לרצונות של הלקוח והמטרה הסופית של עיצוב החדר הרלוונטי על פי 3 עקרונות בסיסיים לעיצוב פנים בצבע.

שינוי גודל חלל החדר בעזרת צבעים חמים וקרים

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור לגבי עיצוב פנים בצבע הוא שצבעים חמים מייצרים אשליה של קרבה וחמימות בעוד שצבעים קרים מייצרים אשליה של ריחוק וקרירות. זאת אומרת שבעזרת בחירה של צבע דומיננטי חם או קר בחדר, מעצב פנים יכול להגדיל או להקטין את מראה החלל הרלוונטי.

שימוש רב בצבעים קרים ניתן תמיד למצוא במטבח ובחדרי האמבטיה, חדרים קטנים שצריכים להעניק אשליה של חלל גדול יותר. מעצב פנים למטבחים לרוב משתמש בקירות לבנים ובצבע דומיננטי בהיר שאת הנוכחות שלו רואים בארונות המטבח, למשל שילובים של צבעים בהירים מסגנון עיצוב פנים כפרי כמו כחול בהיר או ירוק הם אופציה נהדרת לכל מטבח. מבחינת חדר האמבטיה, הנחת העבודה הרווחת בקרב מעצבי פנים היא שימוש בחיפוי קרמיקה לבן על הקירות וכלים סניטריים לבנים שמעניקים תחושת מרווח גדול יותר.

שימוש בצבעים חמים, שמעניקים תחושת קרבה וחמימות, נמצאים יותר בשימוש בסלון ובחדר השינה המרכזי. צבע דומיננטי חם כמו צבע אדמה או גוון מסוים של אדום יעניק תחושת חמימות שתהווה ניגודיות לחדרים קרירים כמו המטבח וחדרי האמבטיה. צבעים חמים גם יכולים לעזור למקד את תשומת הלב על אזור מסוים בחלל גדול ופתוח, למשל בעזרת צבעים חמים ניתן לבצע הפרדה בין אזור הסלון שיעוצב בצבעים חמים לבין אזור פינת האוכל המשפחתית שישמור על צבעים בהירים יותר.

הטמעת אווירה בחדר לפי צבע דומיננטי

לכל דפוס צבע יש השפעה משמעותית וייחודית על ההרגשה הכללית של המתבונן, כך שבעצם התבססות על צבע דומיננטי מרכזי בחדר מייצרת אווירה מאוד ספציפית. מעצב פנים יכול להשיג, במידה וזאת מטרתו, חוויה ייחודית לחדר בעזרת שימוש רב בצבע כזה או אחר. למשל שימוש דומיננטי בצבע ירוק מעניק תחושת רוגע ויכול להתאים לעיצוב חדר תינוקות, שימוש דומיננטי בצבע כחול מעניק הרגשה של מיקוד ומאוד פופולארי אצל כל מעצב פנים למשרדים, שימוש דומיננטי בצבע צהוב גורם להרגשת רעננות ומתאים מאוד לחדר ילדים, שימוש נרחב באדום מייצר תשוקה ולכן מאוד מתאים לחדרי שינה מרכזיים וכך הלאה. יישום צבע בצורה מאוד דומיננטית בחדר יתבצע דרך שימוש של הצבע בגוון הקירות ועד לאלמנטים של טקסטיל כמו ספה וכריות. נוכחות דומיננטית של הצבע הנבחר תבלוט לעין ותייצר את אשליית האווירה הרצויה ללא השקעה מסיבית באלמנטים עיצוביים מורכבים.

תאורה עוזרת לצבע הדומיננטי לבלוט

חשוב לזכור שאור טבעי ומלאכותי מאוד משפיע על אפקטיביות של עיצוב פנים בצבע. תאורה חלשה בבית, במהלך היום והערב, מחלישה את הדומיננטיות של דפוס הצבע. אם מעצב פנים השקיע בעיצוב החדר ונתן משקל רב לצבע אחד מרכזי, חשוב שנאיר אותו כשורה ושתמיד תהיה מספיק תאורה טבעית ומלאכותית שתחמיא ותדגיש את הצבע הדומיננטי.

By | 2018-11-01T18:23:41+02:00 ינואר 11th, 2016|עיצוב פנים|