• עיצוב פנים במרכז לבתים פרטיים

הרבה אנשים שמחפשים מעצב פנים לביצוע תכנון של בית פרטי אינם מודעים עד כמה עיצוב פנים במרכז לבתים פרטיים הוא למעשה שירות מקיף שמחולק לכמה שלבים. הקמה ובניה של פרויקט מגורים הוא תהליך ארוך, שבו מעצב הפנים מלווה בשירותיו את כל השלבים הקיימים. כלומר, חשוב לדעת שכאשר אתם מעסיקים מעצב פנים לתכנון הבית הפרטי שלכם אתם מקבלים שירות מלא שכולל תכנון וליווי לאורך הבניה.

תכנון ועיצוב ראשוני

החלק הראשון והעיקרי בתהליך הבניה הוא כמובן בניית התכניות הסכמתיות. תכניות אלו מכונות גם תכנון ראשוני, תכנית בניה או תכניות אדריכלות. אדריכלות ועיצוב פנים לבתים פרטיים חיוניים בשלב הזה יותר מכל, מכיוון שתכניות הבניה הראשונות חייבות להיות מבוצעות על ידי אדריכל פנים או מעצב פנים. בעוד שישנם קבלנים וחברות בנייה אשר יכולים להשתמש בחלק מהשלבים במפקח בניה או מנהל פרויקט, בחלק זה רק הכשרתו המקצועית של האדריכל מאפשרת ביצוע של תכניות הבניה. האדריכל מנתח את אתר הבנייה (הקרקע שנרכשה) ואוסף מידע מהלקוחות על רעיונות העיצוב, מסגרת התקציב וצרכי הדיור שלהם ובהתאם מפתח מפרט ראשוני. האדריכל ומעצב הפנים יציגו את המפרט הראשוני ללקוחות, ביחד עם אומדנים כללים ומבנה הבית. החלק הזה מאוד חשוב מכיוון שבשלב זה נקבעת תכנית עבודה כללית, שמתן דגש על דקויות בעיצוב פנים ימנעו עיכובים בבניה ובזבוז כסף על שינויים רבים בעיצוב הבית. עוד נציין שחשוב מאוד לבחור משרד עיצוב פנים במרכז עם ניסיון בביצוע תכניות של אדריכלות פנים בבתים, כאשר חשוב לדעת שלא כל סטודיו לעיצוב פנים מעניק שירותי אדריכלות לבתים פרטיים.

תכניות אדריכליות ובחירת עיצוב פנים

ברגע שבעל הפרויקט מקבל את תכניות העיצוב הראשוני, מתחילה העבודה לפרטי פרטים, הפיכת תכניות גסות של הבית לתכניות אדריכליות קונקרטיות. אדריכלות זו תתמקד גם בחוץ הבית וגם בפנים הבית. מעצב הפנים יכין את התכניות לפי מפרט מדויק ועל פי כל התקנים הנדרשים. לרוב, משרד עיצוב פנים במרכז שמכבד את עצמו גם יעניק ללקוח תבנית תלת ממדית של העסק. בעזרת הרישומים המדויקים הללו ניתן לקחת הצעות מחיר מקבלנים, מומלץ לקחת לפחות 3 הצעות מחיר, ולקבל הערכה לגבי עלויות הבניה. מעצב פנים מקצועי, יכין תכניות מדויקות וילווה את הלקוח גם בתהליך מציאת הקבלן, על מנת להשוות את הערכה שלו בעלויות הנדרשות ודרכי העבודה. בשלב זה כבר ניתן להתייעץ עם המעצב הפנים לגבי האפשרויות לביצוע עיצוב הפנים, רוב אדריכלי הפנים במרכז הנם מעצבי פנים בעלי הכשרה בתחום אדריכלות פנים. היתרון בהחלטה על אלמנטים של עיצוב פנים ישירות הוא שניתן לבצע התאמות לתכניות שיתאימו לעבודה העתידית של עיצוב הפנים ויחסכו כסף בשלבי הגמר. בעקבות היתרון הזה, המושג אדריכלות פנים תופס תאוצה.

ליווי של מעצב פנים בשלב העסקת הקבלן והעבודות בפועל.

מעצבי פנים רבים מציעים ליווי מתמשך כחלק מהשירות שלהם. מעצב הפנים מסייע לבחון הצעות מחיר מרשימה של קבלנים ולתת את הידע והניסיון שלו בבחירת הקבלן המתאים ביותר. לאחר שנבחר קבלן, מעצב הפנים יעניק מזמנו בכדי לענות על שאלות הקבלן ולהבהיר פריטים בתוכניות או במפרט, מה שיכול לייעל את עבודתו של הקבלן ולחסוך לפרויקט כסף. אין ספק שהוא יכול לענות על הצרכים של הקבלן במונחים של איכות, עלות, ולוח זמנים יותר טוב מהבעלים של הפרויקט. גם אם אתם שוכרים מנהל בניה שאתם סומכים עליו, זה בהחלט לא יזיק עם מעצב פנים מטעמכם יבצע ביקורים באתר הבניה בכדי לתת את דעתו המקצועית ולבחון בעצמו האם העבודה מתבצעת כמו שצריך. חשוב לציין עם זאת, שהאדריכל לא עובד בהסכם מתן שירותי פיקוח והוא אינו אחראי לעבודה לקויה באתר.

פתרון בעיות הנובעות מקונפליקטים בתוכניות או מפרט

יש לדעת שמתן שירותי עיצוב פנים במרכז לבתים פרטיים לא נגמרת בשלב הבניה, אלא, בכל שלב בעל הפרויקט יכול לבקש הזמנות לשינוי בתוכניות הבניה מהאדריכל. יכולים להיות בעיות בזמן הבניה שיצריכו תכנון מחדש של התכניות ההנדסיות או שינוי מפרט מסוים. שינויים שכיחים בתכניות הן לרוב החלפת חומר בניה מסוים, שינוי במפרטי גמר, שינוי במערכות חשמל או ביוב וסטיות מתכנית הבניה שנאלצות להשתנות עקב אי התאמה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

פתח תקווה

הוד השרון

  • מעצב פנים למשרדים

נס ציונה

  • עיצוב דירה במעלה אדומים

אשדוד

רחובות

ראשל"צ

By | 2016-10-22T18:37:07+02:00 אוגוסט 25th, 2015|עיצוב פנים|