• סגנונות של עיצוב פנים בישראל

מעצבי פנים בישראל כל הזמן דנים בסוגיה, מהו עיצוב פנים ישראלי? והאם ניתן להגדיר את המושג עיצוב פנים בישראל? השאלות הללו נובעת הרבה מתוך ההבנה שעיצוב פנים הוא תחום המשתנה ומותאם רבות לגורמים סביבתיים. עיצוב פנים מושפע רבות מטכניקות בניה מתחדשות כל מספר שנים, מנושאים אדריכליים ועיצוביים העולים לסדר היום, מהתפתחות ההשכלה בתחומי הכשרת מעצבי הפנים, מגורמים סביבתיים וכמובן מטעמו של משרד עיצוב הפנים המתכנן את הפרויקט.

כתוצאה מכך שעיצוב הפנים הוא מלאכה אשר מתאימה את עצמה לסביבה, אין זה מפתיע לגלות שבכל תרבות ומדינה אחרת התגבשה צורת עיצוב ייחודית, המתאימה את עצמה לגורמים הסביבתיים המייחדים את אותה ארץ ותרבות. אותו דבר אפשר להגיד על עיצוב הפנים בישראל אשר גיבש לעצמו צורה ייחודית, במקביל לביצוע פרויקטים של בניה פרטית ומסחרית נפלאה של משרדי עיצוב פנים במרכז הארץ ושל מעצבי פנים עם הכשרה באדריכלות ועיצוב פנים מישראל.

הגורמים אשר גיבשו את תחום עיצוב הפנים בישראל

ישראל ידועה בתור כור היתוך לתרבויות שונות, שהגיעו בתקופות שונות לארץ בעליות היהודיות. כור ההיתוך הזה יצר חברה מאוד מגוונת עם תושבים המושפעים על ידי תרבויות שונות מאירופה ומהמזרח. כתוצאה מכך, מעצבי פנים ישראלים רבים יצאו למדינות שונות בעולם בכדי לקבל הכשרה נוספת בתחום. כך נוצר מצב שתחום האדריכלות ועיצוב הפנים בישראל הפך למגוון יותר, בישראל ניתן למצוא יותר פרויקטים אדריכליים שונים וייצוג רב יותר של סגנונות בתחום עיצוב הפנים מהעולם. היום קשה מאוד למצוא מעצב פנים שלא יכול לבצע ללקוחותיו פרויקטים לפי סגנונות עיצוב מרכזיים כגון: עיצוב פנים מודרני, עיצוב בסגנון פרובאנס ועוד.

ישראל היא אזור בעל אקלים מאוד חם לאורך השנה עם חורף קצר מאוד. עניין זה משפיע רבות על סגנון העיצוב בישראל. אזורים בעלי אקלים חם רוב השנה הם אזורים הסובלים מלחות גבוהה. לשם כך סגנון העיצוב הישראלי נותן דגש רב על מערכות אוורור ומערכות מיזוג אוויר, הרי איזה בית בישראל לא שם דגש על תכנון המזגן. עוד יש לציין, שבמקרה של אקלים חם, תהליך בניית היסודות משתנה, זאת מכיוון שהלחות חודרת לקרקע ויכולה להיספג ביסודות, לכן בישראל לא משתמשים ביסודות עץ אלא רק בטון. אוורור גם תופס עמדה חשובה בתכנון הבניה, כאשר באזורים בהם מתרכז חום ולחות נוספים, כמו מטבח או שירותים, יש להגביר את הנוכחות של מערכת האוורור. גם תכנון גגות בישראל לוקח בחשבון את הצורך למנוע כליאה של לחות בתוך המבנה, הגגות בישראל מעוצבים במטרה לשחרר אדים חמים החוצה. כמובן שאיטום הוא מרכיב מרכזי בבניה באקלים חם, כאשר האיטום שם דגש על עמידה במזג אוויר חם.

עיצוב פנים בישראל גם מושפע מאוד ממרכיב היחידה המשפחתית הישראלית. הישראלים שמים דגש רב על תכנון הבית למשפחה עצמה. זה מתבטא בחשיבות של יצירת חללים מותאמים למשפחה בסלון, פינת האוכל והמטבח. בישראל תכנון הבית מתחיל קודם כל מהסלון והמטבח, לרוב הם קרובים אחד לשני ואף מייצרים מעין שילוב מנצח. התכנון האדריכלי שואף לייצר חלל נעים שבו כל המשפחה מתרכזת לאותו מרחב סלון ומטבח. פינת האוכל גם מקבלת דגש חזק מתוך המחשבה על ארוחות משפחתיות בשישי ושבת. זהו עניין שמבטא מאוד את האדריכלות הישראלית וסגנון העיצוב בישראל, בשונה ממדינות למשל כמו יפן שבהם אין שום דגש על חלל אירוח משפחתי מכיוון שבאותה תרבות אין דגש על היחידה המשפחתית אלא יותר על האינדיבידואל.

אדריכלות ועיצוב פנים בישראל

בישראל אדריכלות ועיצוב פנים מאוד קשורים, היום בישראל כל משרד אדריכלים מעסיק מעצב פנים במקום מעצב פנים, לשמירה על הקשר ההדוק הזה. העיצוב ממשיך להיות פן מאוד מודגש באדריכלות הישראלית ומבחינת שביעות רצון הלקוחות, עיצוב הפנים של הבית או הדירה לוקח תשומת לב רבה מאיכות הבניה והתקינה. אך משרד אדריכלים מקצועי בישראל יידע לספק את שני השירותים הללו במקביל, באיכות הטובה ביותר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

פתח תקווה

הוד השרון

  • מעצב פנים למשרדים

נס ציונה

  • עיצוב דירה במעלה אדומים

אשדוד

רחובות

ראשל"צ

By | 2016-10-22T18:37:07+02:00 אוגוסט 25th, 2015|עיצוב פנים|