• אדריכלות ועיצוב פנים - עיצוב גלידריית אלדו הרצליה

כאשר אתם עובדים בשיתוף עם אדריכלים ומעצבי פנים, על בניית הבית הפרטי שלכם או עיצוב הדירה, אתם תמצאו את עצמכם מאוד מהר מאבדים את הדרך בתוך השפה המקצועית האדריכלית המסובכת.

אדריכלות ועיצוב פנים הם ללא ספק שני תחומים מאוד מורכבים המצריכים הבנה אנליטית ויכולת אישית גבוהה בכדי לצבור מקצועיות מקיפה, ולכן, רק הטובים ביותר הופכים להיות אדריכלים ומעצבי פנים המובילים פרויקטים של בניה.

כמובן שאף אחד לא מצפה מכם להבין בתחום של האדריכלות או לדעת את יסודות עיצוב הפנים, אך כן מומלץ לדעת כמה מושגים של אדריכלות ועיצוב פנים על מנת לקחת מעורבות כלשהי בתהליך התכנון האדריכלי וניהול הבניה בפועל. בתור בעלי הנכס אשר עובדים מול אדריכלים ומעצבי פנים, כדאי שתכירו מספר מושגים נפוצים כגון:

גובה אפס –  מושג זה מתייחס לגובה שייקבע בתכניות אדריכליות, ויבוצע בפועל, של קומת הכניסה ביחס לפני הקרקע. בתכניות האדריכליות גובה אפס נחשב כגובה הבסיס שעליו יילקחו כל המדידות האחרות לגובה, למשל, גובה התקרה בתכניות האדריכליות הנו גובה התקרה ביחס לגובה הבסיס ולא ביחס לקרקע בשטח. הגובה נקבע על ידי האדריכל המנהל את הפרויקט, בתיאום עם העירייה לשמירה על אחידות עם מבנים אחרים בסביבה.

שטח עיקרי – מושג אדריכלי זה מבטא את שטח הבניה המקורה שנבנה למטרת מגורים, כלומר שטח הבית או הדירה. שטח עיקרי אינו מתייחס למרפסת, חצר, מחסן וכו'. מושג זה חשוב לדעת כאשר אדריכלים ומעצבי פנים פונים אליכם לגבי עיצוב השטח העיקרי, חשוב יהיה לדעת שהם מדברים על החלטות בנוגע לעיצוב בית המגורים בלבד ולא לכלל שטח הקרקע.

פיקוח עליוןמשרד אדריכלים שאחראי על פרויקט בניה כלשהו, יקרא גם הפיקוח העליון. המשרד, או אדריכל מטעמו, ייקח את תפקיד המתאם בין הבניה בפועל לתנאים שהונחו מול הפרויקט מהעירייה בנוגע להיתרי הבניה. הרבה לקוחות לא מודעים לכך, אך עבודתם של אדריכלים ומעצבי פנים לא מסתיים בשלב התכנון והשלמת התכניות, אלא, הם ממשיכים לפקח ולבקר את עבודות הבניה לאורך כל שלבי הפרויקט. תחת אחריות הפיקוח, האדריכל של הפרויקט יבקר במקום ויבחן את התאמת הבניה לתכניות, את טיב איכות עבודת הקבלן המבצע ויעבור על גמר הבניה לאיתור ליקויי בניה.

תכסית קרקע – תכסית של קרקע הנה השטח המקסימלי על פי חוק שאדריכל יכול לתכנן את גודל מבנה קומת הקרקע של פרויקט הבניה. תכסית קרקע הנה מושג חשוב מכיוון שלפי מתודולוגיית הבניה, גודל קומת הקרקע משפיע על גודל הבניה המלאה ומהווה מעיין צוואר בקבוק עבור כל שאר הבניה.

תכנית בניין עיר (תב"ע) – תכנית שמפרטת את כל זכויות הבניה אשר פתוחות בפני אדריכלים ומעצבי פנים לבניה באזור הרלוונטי, האדריכלים ומעצבי הפנים עובדים לפי התכנית הזאת ומתכננים את הבניה בהתאם. זהו מושג חשוב לדעת מכיוון שהוא מגביל את יכולות הבניה ולא תמיד הרצונות שלכם כבעלי הנכס יכולים להתבצע כתוצאה ממגבלות תכנית הבניין עיר.

אחוזי בניה – ניתן למצוא את מושג זה בתוך תכנית הבניין עיר. אחוזי בניה הם כמות האחוזים של הקרקע שבהם ניתן לבנות את האזורים העיקריים בבית או בדירה. אחוזי בניה משמשים אדריכלים ומעצבי פנים בכדי לבנות את התכניות האדריכליות ולהאריך את גודלם של שטחים בבית כגון חדר שינה, סלון ומטבח. בגלל שאחוזי הבניה מהווים השפעה גדולה על עיצוב הבית חשוב שתכירו אותם.

גרמושקה – זוהי הבקשה של האדריכל לקבלת היתר הבניה מהעירייה מכל הגורמים הרלוונטיים. הבקשה מוגשת בתיק שנקרא גרמושקה, ומכאן השם. הבקשה חייבת לכלול שרטוט אדריכלי בקנה מידה 1:100 של המבנה. גרמושקה חשובה ביותר מבחינתכם, בעלי הנכס, מכיוון שללא אישור על הבקשה מכל הגורמים הרלוונטיים המבנה לא ייחשב כתקין.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

פתח תקווה

הוד השרון

  • מעצב פנים למשרדים

נס ציונה

  • עיצוב דירה במעלה אדומים

אשדוד

רחובות

ראשל"צ

By | 2016-10-22T18:37:07+02:00 ספטמבר 15th, 2015|עיצוב פנים|