• מעצבי פנים במרכז

תכנון עיצוב של בית ותהליך עיצובו בפועל דורש ידע מקצועי והרבה ניסיון, בעקבות כך, רוב הדיירים במרכז בוחרים לפנות למספר מעצבי פנים במרכז בכדי לקבל הדרכה בנוגע לעיצוב הבית שלהם. מתכננים לעצב את הבית? הנה מספר טיפים שיכולים לעזור לכם לעצב טוב יותר את הבית.

  1. יש לקחת בחשבון את האור הטבעי – אור טבעי הוא האור שאנחנו רוצים כמה שיותר ממנו שמתכננים את עיצוב הבית. אור טבעי מעניק תאורה מלאה יותר וגם חוסך לנו הוצאות חשמל על תאורה מלאכותית. כאשר מעצב פנים מקצועי מתכנן עיצוב לבית הוא תמיד לוקח בחשבון שהכי הרבה אור טבעי בישראל מגיע מכיוון דרום והכי פחות אור טבעי מגיע מכיוון צפון, אז חשוב לתכנן עיצוב של בית שיפנה כמה שיותר כניסת אור מהדרום, אחרת הבית יהיה חשוך יותר לאורך היום. מעצבי פנים במרכז גם לוקחים בחשבון כמובן שאור הבוקר (אור חזק מאוד) מגיע מהמזרח ואור אחה"צ (אור נעים ורך) מגיע מהמערב ויש לקחת זאת בחשבון בעיצוב הבית, למשל עדיף שהמטבח והסלון יתוכננו להיות פונים לכיוון דרום מזרח וחדרי השינה לכיוון צפון מערב.
  2. יש להשתמש במספר אלמנטים מאונכים בעיצוב הבית – אלמנטים כאלו גורמים לחלל להיראות תמיד יותר גבוה, מה שמעיד על עיצוב יוקרתי יותר (מעצב פנים במרכז לדירות יוקרה). אז כאשר אתם מעצבים את הבית, מומלץ להכניס לתכנון מספר אלמנטים מאונכים כמו עמודים למשל, כאשר את תמירותם ניתן להעצים באמצעות התקנת תאורה אסטרטגית. בבניה של בית יש כמובן את עמודי התמיכה, אך הרבה מעצבי פנים במרכז אוהבים גם להוסיף עמודים נוספים כדרך לייצר אשליה של חלל גדול יותר בבית.
  3. זכרו לתכנן את עיצוב הבית לפונקציונאליות – הטעות שעושים הרבה בעלי דירות שלא מעסיקים מעצבי פנים במרכז היא, שהם שוכחים שקודם כל הבית נבנה בכדי לגור בו והוא לא מוזיאון אומנות. חשוב לשים את הפונקציונאליות של הבית ונוחות הדיירים לפני החלטות עיצוביות. למשל, חשוב לקנות את המיטה הנוחה ביותר לחדר השינה ולא לרכוש מיטה עם מזרון גרוע רב בגלל שהמיטה נראית נפלא. כשבעלי הבית משנים את אורח חייהם על מנת להיות בטרנד האופנתי זוהי טיפשות לשמה.
  4. מומלץ להשתמש בגבס ירוק – גבס ירוק הוא גבס אשר עמיד לנוזלים, ולכן הוא מתאים במיוחד לעבודות אינסטלציה. אל תתפשרו בגבס רגיל ולכו על הגבס הירוק. עם זאת, רצוי להשתמש בקיר בלוקים לחדר הרחצה כיוון שבמהלך הזמן גבס ירוק מתפורר מבפנים בגלל הלחות שבחדר האמבטיה. בכללי כל מעצבי הפנים במרכז ידגישו בפני הלקוחות שלהם לא להתפשר על איכות החומרים, לרבות בחדרים חשובים כמו מטבח, חדר אמבטיה וחדר שינה ראשי.
  5. עיצוב עם רהיטים בתוך מגרעת בקיר מייצר עיצוב נעים יותר – אם ניתן לבצע זאת במהלך התכנון של העיצוב בבית, מומלץ לנסות ולעצב כמה שיותר רהיטים בתוך מגרעת בקיר. מגרעת בקיר היא בעצם חלל שיודגש במיוחד לרהיט מסוים, לרוב ספרייה גדולה או מזנון, ובעצם לא יצמצם את חלל הבית ויראה הרבה יותר כחלק מהבית.
  6. יש לבצע הצנעה של אלמנטים פונקציונאליים – בכל בית או דירה ימצאו מכונת כביסה, מייבש, מזגן מרכזי, אסלה וכו'. אם ניתן, חשוב לתכנן את העיצוב כך שהאלמנטים הללו יוצנעו כמה שאפשר בתוך חלל הבית. זה מאפשר לעיצוב להיראות יותר נאה לעין ומסודר. ישנם הרבה פתרונות של עיצוב בגבס או עבודות נגרות שיכולים ליצור חלל שיכיל את אותם אלמנטים ובמקביל יצניע אותם. לדוגמה, הנמכת תקרה לטובת הצנעה של המזגן המרכזי בבית.
  7. דלתות צריכות להיות מרוכזות סביב מבואה – תכנון עיצוב הבית חייב להעניק אווירה ביתית ונוחה, ולא הרגשה של חלל לא מרוכז. אז כאשר ישנם מספר חדרים, רצוי לרכז את הדלתות סביב מבואה משותפת, אחרת הדבר נראה כמו אורווה (סדרת פתחים).
By | 2015-10-13T13:11:02+02:00 אוקטובר 7th, 2015|עיצוב פנים|