• על בחירה נבונה של אדריכל ומעצב פנים - עיצוב בית פרטי מעלה אדומים

עיצוב בית, בעת בניה פרטית או לאחר רכישת נכס הוא שלב הכרחי בהכנת הבית למגורים ראויים. בין אם תרצו או לא, עומדת מולכם משימה לא קלה לעצב את הבית לראות עינכם. בשלב הזה תמיד רצוי להעסיק מעצב פנים, אדריכל המעניק גם שירותי עיצוב פנים או אדריכל פנים. אדריכל ומעצב פנים מאפשרים לכם לעצב את הבית על פי רצונכם בראיה היקפית מקצועית יותר.

מכיוון שהתחום של אדריכלות ועיצוב פנים הוא תחום המצריך מקצועיות וניסיון רב על מנת לבצע בהצלחה, מאוד חשוב שתבחרו באיש מקצוע שילווה אתכם בתהליך עיצוב הבית ושלא תבצעו את העיצוב בעצמכם. בין אם זה ליווי מלא או בין אם זה אפילו רק התייעצות כללית, אדריכל ומעצב פנים יכולים לשדרג את מראה הבית שלכם בצורה הרבה יותר מקצועית מהחלופה של עיצוב עצמאי.

מיהם בעלי המקצוע שיכולים לעזור לנו בעיצוב הבית?

כעיקרון יש לנו מספר בעלי מקצוע מתחום האדריכלות ועיצוב הפנים שיכולים לסייע לנו בהחלטות קשות בנוגע לעיצוב הבית ולהעניק לנו ליווי בכל שלב עיצוב הבית, ואפילו כבר מהשלב העבודה על התכניות אדריכליות של הבית.

אדריכל – בין אם אתם מבצעים בניה של בית פרטי או בין אם אתם רוכשים בית פרטי מקבלן, אתם תתקלו כבר בשלב הרכישה הראשוני באדריכל. האדריכל פוגש אתכם בהתחלה על מנת להציג בפניכם את התכניות האדריכליות של מתאר הבית והמפרט המקצועי, אך ישנם הרבה אדריכלים מוכשרים ובעלי ניסיון גם בעיצוב פנים, והם יכולים להעניק לכם ייעוץ לגבי אפשרויות העיצוב של הבית שלכם ואף לקחת אותם בחשבון בשינויי מתאר בתכניות האדריכליות.

אדריכל פנים – אדריכל פנים הנו אדריכלי אשר השלים הכשרה באדריכלות ועיצוב פנים. בנוסף להשכלתו ההנדסית הוא עבר הכשרה בעיצוב פנים, מה שמאפשר לו להעניק ללקוחות שלו את שני השירותים הללו. העסקה של אדריכל פנים מאוד פופולארית בפרויקטים של בניית בתים פרטית, זאת מכיוון שהוא יכול גם לעבוד על התכניות האדריכליות של הבניה וגם להמשיך ללוות את הפרויקט לאחר שלב עבודות הגמר. היתרון פה הוא שמקבלים עבודה על התכניות האדריכליות עם דגש לגבי אפשרויות עיצוב הפנים בעתיד, וזה יכול לחסוך זמן עבודה בשלב עיצוב הפנים של הבית.

מעצב פנים – אדם אשר מתמקצע בתחום עיצוב הפנים בלבד, אינו בעל הכשרה מקיפה של אדריכלות ועיצוב פנים. כמובן אבל שרוב מעצבי הפנים עברו הכשרה מקיפה בקורסים של עיצוב ומכירים את כל המושגים בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, אך איכותם כבעלי מקצוע נובע לרוב מהניסיון העצום שהם צוברים לעצמם בעיצוב בתים. היתרון בהעסקת מעצב פנים הוא התמקצעות גבוהה בתחום העיצוב והניסיון הרב שמביא איתו מעצב הפנים לבית שלכם.

מה כדאי לקחת בחשבון כאשר מחפשם אדריכל ומעצב פנים?

  • חשוב לקחת בחשבון איזה פרויקט עיצוב נדרש ליווי, האם זה עיצוב בית פרטי שנרכש מקבלן ואז אפשר להעסיק רק מעצב פנים או האם זה בניה פרטית של בית ואז עדיף אדריכל בעל הכשרה בעיצוב פנים. כמובן שתמיד אפשר להעסיק אדריכל ומעצב פנים בנפרד, אך לפעמים זה חוסך עלויות אם מעסיקים אדריכל שהוא גם מעצב פנים.
  • המלצות של מכרים על אדריכל או מעצב פנים תמיד יש לקחת בחשבון. לא צריך להסתמך רק על המלצות אך הם יכולים מאוד לעזור בתהליך בחירת אדריכל או מעצב פנים. חשוב לבחון את הפרויקטים שמהם הומלץ מעצב הפנים ולהסיק עד כמה הם דומים לצורת העיצוב שאנו רוצים להשיג בבית שלנו.

חשוב להעסיק אדריכלים ומעצבי פנים שיש לנו כימיה טובה איתם. הרבה מהתהליך של עיצוב בית זה הבנה ושיתוף בין בעל המקצוע המלווה אליכם, אז קשר טוב עם אדריכל ומעצב פנים הרבה פעמים זה המתכון לעיצוב בית מוצלח.

By | 2015-10-13T13:09:08+02:00 ספטמבר 24th, 2015|עיצוב פנים|