• מעצב פנים לבית

עיצוב הפנים של חלל קטן הנה עבודת עיצוב פנים מאתגרת במיוחד שמחייבת להעסיק מעצב פנים במרכז המתמחה בעיצובים לבתים קטנים. מעצב פנים לבית קטן ישתמש במגוון טכניקות אשר נוצרו במיוחד בכדי לייצר עיצוב מרשים ומחמיא לחלל בית קטן, על טכניקות אלו נפרט בהמשך.

בית קטן מעניק לדיירים הרגשה ביתית ומאוד חמימה, אך ביחד עם זאת הוא גורר איתו אתגר גדול מאוד למעצב הפנים במקסום החלל הקטן ובהתאמה של סגנון עיצוב הפנים במספר פעולות עיצוב מצומצמות. על פי התיאוריה של עיצוב הפנים הקונבנציונאלי, הרבה יותר נוח למעצב פנים לעצב חללים בגודל בינוני ומעלה, ולכן, הגישה העיצובית המקצועית לחללים קטנים היא תמיד מאתגרת יותר.

עם זאת בשנים האחרונות התחזקה הבניה של בתים קטנים במרכז, מה שהוביל למגמת התמקצעות של עיצובים לחללים קטנים בקרב מעצבי פנים במרכז. כיום כל מעצב פנים במרכז מודע למכשולים הקיימים בעיצוב הפנים של בית קטן ומכיר את טכניקות העיצוב המרכזיות. חשוב שגם אתם תכירו את הטכניקות המרכזיות שכל מעצב פנים לבית קטן מיישם לעיצוב מקצועי יותר.

ראשית, חשוב להבין שבשורה התחתונה, עיצוב פנים לחלל בית קטן יחתור במטרה להעניק אשליה וויזואלית של חלל גדול יותר, בין אם זה דרך התאמת גורם עיצובי כלשהו או בין אם זה ארגון מחדש של אלמנטים עיצוביים. כל טכניקות עיצוב לבית קטן שישתמש בהם מעצב פנים במרכז יתבססו על החוק הזה. הטכניקות המרכזיות לעיצוב פנים של בית קטן הן:

  1. שימוש באור טבעי ותאורה מלאכותית למקסום הוויזואליות של חלל הבית – בתחום עיצוב הפנים זה כבר ידוע שחדר שאינו מואר כשורה נתפס על ידי העין כקטן יותר מגודלו האמיתי, לכן, הדבר הראשון שכל מעצב פנים במרכז יבצע בבית קטן הוא לדאוג שעיצוב הפנים של הבית יבטיח אור מקסימלי בכל שעות היום. הטכניקה הזו תייצר מסגרת שבה מעצב הפנים חותר לשימוש בחלונות גדולים יותר, לקבלת אור טבעי במהלך היום, ולמיקום אסטרטגי של תאורה מלאכותית איכותית לשעות הערב.
  2. שימוש במראות – מראות משקפות את חלל הבית ומייצרות אשליה של חלל גדול יותר. חשוב שעיצוב פנים של בית קטן יכלול שימוש במראות בכל חדר בבית, לרבות באזור הסלון. מראות הם גם פריט עיצובי מאוד נפלא לכל בית, כך שניתן לקבל גם את אשליית החלל הגדול וגם תוספת עיצובית לבית.
  3. פונקציונאליות לחללים קטנים – מעצב פנים לבית קטן ידאג לבחור רהיטים ופריטים עיצוביים אשר מעניקים פונקציונאליות של פתרונות אחסנה, למשל מעצב פנים במרכז שמעצב בית קטן ייבחר תמיד מיטה עם ארגז מצעים לאחסון. פונקציונאליות אחסנה של רהיטים בחלל קטן הוא כלי מרכזי בעיצוב מקצועי וחכם, כאשר אסור לשכוח שפונקציונאליות היא גם אחת מכללי האצבע של מעצבי פנים ואדריכלים לעיצוב נכון.
  4. מיקום רהיטים ואובייקטים עיצוביים לשמירה על גודל החלל – ככל שאנו מעמיסים יותר עומס בתוך חלל קטן, כך הוא יראה קטן יותר. זאת אומרת שמעצב הפנים חייב להיות חכם במיקום הרהיטים בחלל הבית ובהחלטותיו על השימוש באובייקטים עיצוביים. המטרה חייבת להיות שמירה על וויזואליות גודל הבית הריאלי. למשל, במקום לבצע הפרדת חללים בעיצוב גבס שמחלק את החלל הקטן, מעצב פנים מנוסה ישתמש בהפרדת חללים בזכוכית שקופה.

5. מיקום אובייקטים על הקירות מעל גובה העיניים – בחללים בינוניים וגדולים התיאוריה העיצובית מלמדת להעמיד אובייקטים עיצוביים על הקירות בגובה העיניים, בכדי לתפוס מיידית את עין האדם. אך בעיצוב חללים גדולים, ניתן להציב אובייקטים על הקירות בגבהים מעל גובה העיניים על מנת לגרום לעין לתפוס את כלל החדר. טכניקה זו מאלצת אותנו לתפוס את כל החלל ולמנוע אשליה של חלל קטן יותר.

By | 2018-11-01T18:24:42+02:00 דצמבר 1st, 2015|עיצוב פנים|