• דגשים בבחירת מעצב פנים טוב - מעצבי פנים למטבח של דירות במרכז

המטבח הוא הרבה פעמים לב הדירה, חלל שכל בני המשפחה משתמשים בו בקביעות. במהלך השנים המטבח עבר המון שינויים בתפיסה העיצובית של מעצבי פנים במרכז, בתחילת שנות האלפיים המטבח היה מעוצב כחדר נפרד בבית עם דלת רגילה או הזזה וכיום התפיסה העיצובית של הרבה מעצבי פנים למטבח הוא לעצב את המטבח כחלל פתוח שפונה לתוך הבית.

מעצבי פנים רבים במרכז מבינים היום שהמטבח דווקא יכול להעניק פן עיצובי חזק לבית, והוא אינו רק חדר שירות פונקציונאלי. מטבח יכול לתת את החשיבות העיצובית לבית ולהוות בסיס לסגנון עיצוב הבית הדומיננטי. בין אם זה עיצוב מטבח כפרי או בין אם זה עיצוב שהולך יותר לגישה המודרנית, מעצבי פנים למטבח פתוחים בפני אפשרויות רבות.

מטבח – כשפונקציונאליות ועיצוב נפגשים

כאשר אתם נכנסים למטבח מעוצב בצורה מקצועית על ידי מעצב פנים מנוסה, אין ספק שאתם תתפלאו ממראהו של המטבח, אך השאלה שתעלה היא האם המטבח גם מעניק סביבת עבודה נוחה ופונקציונאלית. המפתח למטבח שמעוצב בצורה נכונה הוא היכולת לעצב את המטבח בצורה מרשימה מבלי לוותר על נוחות העבודה בו. הרי המטבח הוא האזור בו מתבצעת מלאכת הבישול והאפייה, ואם המלאכה הזאת לא יכולה להתבצע על הצד הטוב ביותר אז המעצב שכח את המטרה הבסיסית ביותר של המטבח.

היום יש צורך לעצב את המטבח כך שהעבודה בו תהיה אינטואיטיבית ונוחה לשימוש. בני המשפחה צריכים להגיע לכל מוצר חשמלי בקלות, לקבל מרווח עבודה לעשייה, להגיע לכל כלי מטבח במהירות ולעבוד בחלל שקל לנקות אותו.

עיצוב מטבח מתבסס רבות על ארונות העץ 

כאשר אנו מדברים על עיצוב מטבח, ומטבחים בכללי, הרבה פעמים מעצבי הפנים והלקוחות מתייחסים לארונות המטבח. היום ישנם מאות נגריות בישראל שמבצעות ארונות מטבחים בשלל סוגים וצבעים, על פי קטלוג ובהתאמה אישית. השיפורים הטכנולוגיים בתחום הנגרות מאפשרים פתרונות מרשימים מאוד למטבחים, החל מדלתות שנפתחות 180 מעלות לנוחיות בשימוש ועד לארונות עץ מוסתרים. היום כבר לא משתמשים בארונות העץ הפשוטים שהיו במטבח של סבתא שלכם, היום ארונות עץ מעניקים גימור מרשים שמתלכד עם כל סגנון עיצוב מטבח. מעצבי פנים במרכז מתחילים תמיד עם בחירת ארונות העץ כבסיס לכלל סגנון העיצוב של המטבח.

פינת האוכל במטבח – שימוש יומי לעומת שימוש לאירוח

פינת האוכל במטבח בעיצוב הפנים המודרני של היום השתנתה ממה שהיא הייתה בעבר. היום ההבנה של רוב מעצבי הפנים והלקוחות היא, שיש חשיבות רבה יותר לשימוש יומי מאשר שימוש לאירוח. בעבר פינת האוכל של המטבח הייתה גדולה ומרשימה, והייתה משומשת לארוחות משפחתיות ולאירוח בני משפחה. היום אורך החיים המודרני לא מאפשר לרוב המשפחות לשבת ולאכול ביחד עם כל המשפחה, אז פינת האוכל במטבח התחלפה בדלפקי עץ עם כסאות בר או "אי שיש" עם כיסאות גבוהים לאכילה מהירה שלא מצריכה ישיבה ממושכת. ה"אי" הוא גם מרכיב שנעשה שכיח יותר ויותר בעיצוב המודרני של המטבחים בישראל. מקורו במטבחים הגדולים של הטירות האירופאיות, והעיבוד העיצובי המודרני שלו מאפשר גם מקום לבצע בו פעולות בישול וגם כמשטח לאכילה. קשה למצוא היום מטבחים ללא אזור פינת אוכל קטן ומודרני.

עיצוב מטבח עם מוצרי חשמל

חלק מאוד חשוב בעיצוב של מטבח הוא האינטגרציה של מכשירי חשמל כחלק מהעיצוב עצמו, בין אם זה הכנת ארונות עץ שבתוכם ישקעו מכשירי החשמל העיקריים (מקרר, מדיח, תנור וכו') או בין אם זה התחשבות במיקום מכשירי חשמל קטנים על השיש עצמו. בדומה לעיצוב חדר עבודה התפעול של הציוד הנדרש במטבח מכריע רבות לגבי בניית עיצובו. למשל, המדיח תמיד ימצא קרוב לכיור על מנת לאפשר הכנסת כלים רטובים בצורה מהירה למדיח מבלי ללכלך. עוד דוגמה מצוינת הוא עיצוב המטבח ביחס למיקום המקרר, מן הסתם מעצבי פנים במרכז חייבים לתכנן את עיצוב המטבח כך שמיקום מכשיר חשמלי גדול כמו מקרר לא יתבלט בחלל, ולכן לרוב המקרר ימוקם בפינת המטבח כחלק מתמשך של המזנון.

By | 2018-11-01T18:25:14+02:00 אוקטובר 30th, 2015|עיצוב פנים|